karinochwilma

Alla inlägg den 10 april 2009

Av karin - 10 april 2009 13:44

I morse träffade vi Annika och Diesel och Susanne och Pebbels på Värmdö BK för. Vi har inte tränat med dem tidigare så det var kul och nyttigt. Tyvärr så var det några på skjutbanan så vi hann bara göra några budföringar med Diesel innan de började skjuta. Wilma som ju är skotträdd reagerade. Till att börja med inte så farligt men jag kunde se att hon byggde upp stressen. Så vi avbröt och åkte till Nacka BK, tack Susanne och Annika för att ni ville flytta på er.


Annika skulle kommendera mig på linförigheten och Wilma var seeeeg. Annika introducerade lite nya övningar som ska kunna befästa min vänstersida och göra den intressantare.


Först satte jag Wilma och gick ifrån henne när hon hade full fokus på mig tvärvände jag och började springa ifrån henne med min snörboll på sidan. Tanken var att Wilma skulle jaga efter den och att jag hela tiden skulle vända vänstersidan ifrån henne så att hon skulle få jaga ikapp. Wilma förstod inte. Hon tyckte det var konstigt att jag sprang ifrån henne och var inte så intresserad av att jaga efter bollen. Normalt tror jag att hon skulle vara lite mer taggad, men jag får nog jobba upp den övningen.


Vi provade istället att jag hade en tennisboll, och backade med Wilma framför mig. När hon hade full kontakt så vände jag mig om och när hon hade fortsatt kontakt så slängde jag bollen. Det vore bättre med boll på snöre även här eftersom jag vill behålla henne hos mig och leka istället för att kasta tennisboll, för då är hon liksom redan på väg ifrån mig i förväntan på att jag ska kasta.


På läggande under gång vecklar Wilma ner sig istf att dunka ner i marken. Där provade vi att lägga tennisbollen som avståndsbelöning och så sa Annika till när det var ett bra läggande så att Wilma fick ett "varsågod". Eftersom jag inte har ögon i nacken så måste jag ha hjälp av någon som kan titta åt mig hur hon lägger sig. Det får jag fortsätta att träna på.


Grindar till bilen

Jag är så glad, jag har äntligen hittat grindar och galler till min bil, begagnat. Och det var så bra för de fanns i närheten av Sandviken så brorsan fick åka och hämta dem. De ska ner till Stockholm på fredag så då tar de med dem. Äntligen kan jag ha Wilma på ett bra sätt i bilen och så kan man ha bakluckan öppen när det är varmt. Det följde med en mellanvägg också. Där tjänade jag lite pengar istället för att köpa nytt :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards