karinochwilma

Alla inlägg den 12 april 2009

Av karin - 12 april 2009 18:15

Idag har jag varit igång hela dagen. Först i morse den sedvanliga hundpromenaden med alla hundarna. Maltersern Posh bor för tillfälligt hos Gerd och Lasse (dagmatte/husse) eftersom hennes familj är bortresta. G&L tycker att hundar ska vara lösa så mycket som möjligt och låter dem rejsa runt. Hundarna har väldigt roligt och är ALLTID skitiga efter en promenad. Posh är inget undantag namnet till trots. I hennes familj bär de tydligen ofta omkring henne i väska, varför vet jag inte. Kanske barnen tycker det är kul??! Jag tror i alla fall inte att hon är van att springa omkring som en galning hemma. Men nu när hon är hos G&L springer hon med de stora hundarna och är HUND. Hon är för skön att se, orädd och kavat försöker hon hänga med. De stora hundarna är väldigt snälla och försiktiga med henne. Klart hon kan råka hamna under i stridens hetta, men det verkar inte bekomma henne.


Posh har fått svarta stövlar.


Efter frukost åkte jag till Mälaröarnas BK för att reka. Vilken fin klubb! Jättefina, torra och platta appellplaner och idylliskt med hästhagar och en liten sjö bredvid. Jag var helt ensam och vi kunde utforska stället helt ostört. Vi tränade lite och jag försökte känna in Wilma. Tanken är ju att vi ska tävla nästa söndag. Jag är tveksam eftersom jag anar ett löp runt hörnet. Hon kändes dock helt ok. Följande vecka ska jag träna mycket på kontakt och linförighet. Där har jag poäng att tjäna.


Egentillverkad kastboll


Jag har varit kreativ! Nja, uppfinningen fanns förrut, det vet ni ju sedan tidigare att Wilma numera har en hel uppsättning bollar på snöre. Sist vi tränade hade jag ju tennisboll, men saknade då att ha den på snöre. Wilmas största passion, näst efter mat, är tennisbollar. Det finns ju att köpa såna varianter, men det kändes som onödiga pengar. Eftersom jag har massor av tennisbollar och överblivna tampar från båten så var det bara hålet som saknades. Det fixade jag med en borr. Vips så blev det en tennisboll på snöre, gratis. Mer tennisbollslikt kan det inte bli. Jag kunde dessutom bestämma själv hur långt snöre jag ville ha.


Eftermiddagen har jag ägnat till trädgårdspyssel. Städat bland krukorna på altanen, sått tomatfrön och burit fram lite fler trädgårdsmöbler. I dammen simmar tre glada guldfiskar som har överlevt vintern. Jag var lite osäker på om de skulle klara sig eftersom vi bestämde att inte ta in dem. Men de går ju ner i dvala och vi hade en pump som höll vattnet delvis öppet så att det inte blev en massa sumpgas. Vilken fantasisk påskhelg det har varit. Nu håller Peter på och grillar and inlindad i bacon. Ska bli spännande att se vad det smakar.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards