karinochwilma

Alla inlägg den 13 april 2009

Av karin - 13 april 2009 20:27

I morse träffade vi Susanne och Pebbels på Nacka BK. Susanne tränar agility med Pebbels så vi testade lite jag och Wilma också. Wilma sprang villigt upp på den smala spången eller vad det kallas, och på tippbrädan. Men där fick Susanne hålla i så att den inte skulle slå i marken för fort. Vi plockade även fram lite slalompinnar och körde lite slalom. Wilma kan ju ingenting, men jag tror hon kan lära sig ganska fort och skulle nog dessutom tycka att det var roligt. Hon är orädd vad gäller höjder och att kliva upp på saker, kanske för att hon är van att vara på båten och springa omkring på klippor.


Turbohunden Pebbels

Pebbels löper och Susanne tycker att hon har varit lite disträ. Vi gjorde lite övningar som skulle var roliga och inte kräva så mycket av henne. Vi började med en budföring. Det hade hon inte gjort förrut men hon fattade snabbt vad det handlade om och lade av som en rem efter marken. Hon har väldigt lätt att lära. Jag tycker att Wilma är väldigt snabb, smidig och jag har ibland svårt att hinna med att berömma på rätt ställe. Men Pebbels är sju gånger "värre". Där gäller det att hänga med i svängarna. Jag tror det får bli chicken camp för dig Susanne så att du för öva upp klickhastigheten :-) Kul med en hund som är så snabb och har så mycket motor.


Linförighet med störning

Jag gjorde lite linförighet med Wilma där Susanne fick gå med bredvid på sidan och framför och störa. Wilma hade lite svårt att koncentrera sig när det flög tennisboll i luften bredvid oss. Jag ska fortsätta att nöta linförigheten denna vecka, kanske åka någonstans där det är riktigt stökigt, med mycket störning och träna.


Platsliggning med störning

Vi gjorde även lite störning vid platsliggning och idag var Wilma jätteduktig fast Susanne lockade med godis. Hon var bra sugen, men höll sig från att resa sig upp. Vi testade samma sak med Pebbels och hon lät sig luras några gånger men till sist verkade hon förstå vad det handlade om hon också och låg kvar fast jag lockade på henne. Det är kanske en border collie jag ska ha :-) Jag gillar ju de här snabba hundarna.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards