karinochwilma

Alla inlägg den 7 april 2009

Av karin - 7 april 2009 17:10

Inspirerad av vänner bloggare har jag börjat gå med stegräknare. Jag utmanade min granne med 15.000 steg om dagen i 6 veckor. Hon antog gärna utmaningen eftersom de precis hade haft en tävling på jobbet. Hon har alltså tjuvstartat! Hon kontrade dessutom med förslaget att om man går t ex på svettis och tränar 30 min så får man 2700 bonussteg. Så nu måste jag dessutom börja utnyttja mitt svettiskort också...


Jag tycker att det är så svårt att gå in och träna när solen skiner och jag vet att jag har en hund som gärna vill röra på sig. Min plan är istället att gå upp kl 6 med Peter och försöka få en rejäl morgonpromenad innan jag lämnar Wilma till dagmatte. När det är fantastiska dagar som idag så känns det inte som ett problem.


I morse var det helt magiskt vackert nere vid baggensfjärden. Vattnet låg blankt, solen började värma, fåglarna kvittrade och vi var helt själva tills vi hamnade bakom en annan gångare som Wilma tog rygg på. Hon gick väldigt fort och Wilma stretade för att komma ikapp, det var bara att hänga på.


Det blir nog inte så mycket hundträning idag, Wilma får nöja sig med motionsträning. Jag fick tips om att sitta på huk framför Wilma och träna fjärren ligg till stå och sitt till stå. Det har jag testat och det kan fungera bra. Vet dock fortfarande inte om jag ska använda godis att locka upp henne med, fingertarget eller vad? Hon kan alltså stå men hon ställer sig inte som jag vill enligt fällknivsmodellen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards