karinochwilma

Alla inlägg den 6 april 2009

Av karin - 6 april 2009 21:21

Synd att det inte var en riktig tävling...


Nu ikväll var vi iväg till Värmdö BK på träningstävling. Linförigheten lämnade väl mycket att önska. Wilma var okoncentrerad och hängde inte riktigt med hela tiden, där fick vi 6,5. Det var mycket att nosa på och hålla koll på människor som gick på vägen precis bredvis appellplanen. Men det är ju bra träning.


Men för övrigt fick vi riktigt bra betyg. Hon var lite långsam på läggandet men jag tror vi fick en 8:a i alla fall. Och det är ju mycket bättre än en 0:a...!!!


De filmade alla som ville och det tycker jag ju alltid är bra eftersom man uppfattar själv att det gick på ett sätt och sen kan man se hur det verkligen såg ut. Dessutom kunde jag ju se hur hon gjorde på läggandet, det är ju svårt annars om man inte har ögon i nacken.


Ikväll hade jag laddat med en avståndsbelöning som visade sig vara riktig kryptonit! Wilma visste att den låg i ryggsäcken och väntade och höll på att sluka både plastpåsen och mina fingrar när jag försökte öppna den. Den gick hon igång på. Husse tyckte det var lite fjompigt för en hund att äta kattmat "om det ändå hade varit mald katt...!"


Sheba kattmat med kyckling!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards