karinochwilma

Alla inlägg den 8 april 2009

Av karin - 8 april 2009 20:44

Jag har redan fått en hel del bra tips, men jag vet inte riktigt hur jag ska förvalta dem och gå vidare. Det är i fjärrdirigeringen jag har problem. Vi är ju inte på långa vägar där ännu så jag har gott om tid att träna :-)


Det är från sitt till stå och ligg till stå som jag har funderingar över.

Wilma hoppar liksom upp och börjar trampa bakåt. Detta gör hon när jag står nära och på längre avstånd med enbart röst och med handtecken.


Det jag eftersträvar är att hon ska resa sig upp med bakbenen "fastfrysta" och resa sig framåt utan att ta några kliv. Detta kan jag uppnå om jag lockar med godis och liksom för henne framåt lugnt och sansat. Men så fort jag tar bort den hjälpen så skuttar hon upp som vanligt. Se på filmen så förstår ni vad jag menar.


Min fråga är alltså: Hur ska jag gå tillväga? Ska jag forsätta med godiset i handen-lockandet och gradvis försöka ta bort det. Eller finns det något annat sätt?


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards